VINTERDEKK 255/50 R20 TESTVINNER OG BESTE PRIS

Posted by:tire specialist1

VINTERDEKK 255/50 R20 TIL ELBIL KAN OGSÅ GI BEDRE REKKEVIDDE VED Å VELGE DEKK MED GJENNOMGÅENDE DRENERING

Verdens største dekkprodusent, Bridgestone, har gjennomgående drenering (middels) på sitt Blizzak DV-V3 og FRIGUS EV (Norsk dekkmerke) har på sitt ICE 3 full drenering, og ICE 4 kommer med ytterligere utvidet drenering i 2024.

REKKEVIDDE OM VINTEREN PÅVIRKES I VELDIG STOR GRAD AV RULLEMOTSTAND FRA HJULENE

Rullemotstanden er alltid størst på våt veibane, og vannbølgen foran dekket forbruker så mye energi at når hastigheten er stor nok, inntreffer vannplaning. Energien i vannbølgen løfter en elbil på over 2 tonn fra veibanen. Dette ilustrerer hvor viktig det er å drenere bort vannbølgen foran dekket om vinteren, Både for å redusere energiforbruket, men også for å unngå vannplaning. Myk gummi med mange lameller gir godt is-grep, men viktigst er å tilpasse vinterdekket til bruk på normal kjøreforhold i stedet for en tørre vinterveier og baneforhold. Klikk på bildet for å se dagens utvalg og priser i dimensjonen 255/50 R20. 

VI KJØRER SKIKKELIG SALG PÅ DET NORSKE DEKKMERKET FRIGUS EV HVOR ICE 3 MODELLEN SELGES UT TIL VELDIG HYGGELIGE PRISER FREM TIL ICE 4 KOMMER PÅ MARKEDET I 2024.

vinterdekk-255/50 r20

VINTERDEKK 255/50 R20 MED MAKS DRENERING ER VIKTIG FOR AUDI E-TRON 50 OG E-TRON 55 FOR Å ØKE REKKEVIDDEN

Bytter du ut de tunge felgene som ble levert med bilen til 5-6 kilo lettere ZAX felger, og kombinerer med vinterdekket fra norske Frigus EV, så er det sannsynlig at du øker rekkevidden med 10-12 mil, hvis man bruker samme tall som Tesla oppgir for sin Model Y hvor forskjellen mellom 19 og 20 tommere utgjør 1 kg/hjul som gir 32 km i forskjell.

vinterdekk-255/50 r20 Audi-e-tron

TESTVINNERE I VINTERDEKKTESTER SOM MANGLER TESTRESULTATENE

Mange kunder spør etter hvordan ulike dekk gjør det i dekktester. Vi har forespurt journalistene bak dekktestene på testgrunnlagene, i Norge Rune Korsvoll, fordi vi har oppdaget uregelmessigheter i både det han fremlegger og måten han beskriver hvordan testene har blitt utført. Etter en rekke purringer har det fremkommet det at det ikke finnes noen testresultater. Vi har blitt bedt om å ringe en Jukka i Finland. Forbrukerrådet i Norge mener vi skal forholde oss til den som publiserer i Norge, og der står vi nå i skrivende stund. Korsvoll har selv svart skriftlige at ''han har gjennom mange år bearbeidet testresultatene'' men når vi ber om disse så har han ikke disse. Konklusjonen vår er at Rune Korsvoll har bløffet markedet i alle år, med sine dekktester og testvinnere (og tapere). Noen dekkmerker har fått stor etterspørsel og godt betalt for sine dekk, men dekkmerker som Korsvoll rakker ned på, har fått det utfordrende i markedet. Begge deler på urettmessig grunnlag. Vi avventer reaksjoner fra tilsynsmyndighetene i Norge. Det er tilsvarende situasjon i Sverige, også her blir journalistene fulgt opp med kontroller.

Konkurransen i markedet må skje på like vilkår. 

 

Produktlista