AUDI E-TRON TILBUD VINTERHJUL, VINTERDEKK OG FELGER. MANGE GODE TIPS!

Posted by:tire specialist1

REKKEVIDDEN PÅ AUDI E-TRON ER LAVEST PÅ VÅT VEI OG I LAVE TEMPERATTURER. SE FORSLAG TIL GODE LØSNINGER I ARTIKKELEN NEDENFOR

Her på nettsiden finner du anbefalinger som bygger på ærlige sammenligningstester, som våre lesere selv også kan utføre. Vi får en del spørsmål om hva som anbefales til de ulike elbilene, som til blant annet Audi e-tron. Denne bilen bruker 255/55R19 som minste vinterdekk dimensjon, og dette er en dimensjon som vi også bruker på Tesla X og Audi Q7. For elbil og rekkevidden er det viktigste med vinterdekk at dekkene har gjennomgående drenering mot vannplaning, noe som også redusere rullemotstanden når den største. Alle med litt elbil erfaring vet at rekkevidden går kraftig ned når det er vann i veibanen. Har dekket god drenering vil man oppnå mindre reduksjon av rekkevidden. På tørr asfalt er rekkeviddeforskjellen mellom for eks. B og E ikke målbar, fordi EU-verdiene er målt på trommel, og ikke på normal asfalt. 

LETTE HJUL GIR BETYDELIG BEDRE REKKEVIDDE OG AKSELERASJON ENN TUNGE HJUL. ZAX EV5 OG ZAX YNX ER SUPERLETTE SUV FELGER SOM PASSER E-TRON

Klikk på bildet under og se dagens tilbud i 21-tommere med markedets letteste, mest støysvake og slitesterke Winrun.

Superlett ZAX YNX felger til Audi e-tron

Det er mulig å spare 4-6 kg pr. felg ved å velge felger som har en vektbesparende konstruksjon og/eller produksjonsmåte. ZAX EV5 og ZAX YNX er produsert etter Flow Forming metoden, som reduserer vekten på selve felgringen. Jo lengre ut i diameteren man sparer vekt, dess mer energi sparer man under kjøring. Hjuldiameteren på Audi e-tron tilsier en energireduksjon /kilo redusert hjulvekt motsvarende 9-10 hk når man vurderer på samme måte som bilsportmiljøet.

FYLL 10% EKSTRA MED LUFT I DEKKENE PÅ DIN AUDI E-TRON FOR Å ØKE REKKEVIDDEN

Legger du inn 10% ekstra lufttrykk på din Audi e-tron, så er gevinsten faktisk såpass stor at vi kan måle dette i form av lavere energiforbruk (økt rekkevidde). Vi anbefaler alltid å legge inn 10% ekstra med luft om vinteren, fordi vi ser at nesten all feilslitassje på vinterdekk er en årsak av for lite luft. Kaldt være gir også redusert rekkevidde på Audi e-tron, men lite kan gjøres utover å redusere bruken av varmeapparatet, men det er faktisk også målbare forskjeller i energiforbruket om man kjører med 18 eller 22 grader innvendig i bilen. Trenger man å makse rekkevidden så kan 18 grader innvendig være ett av flere tiltak for å komme frem de man ønsker.

 

ØNSKER DU DET MEST EKSTREME VINTERDEKKET SOM FINNES PÅ MARKEDET, OG SOM ER VÅR BESTSELGER TIL TESLA MODEL X ?

Vi har Nereus 806 i dimensjonen 245/55R19 som også fint kan brukes på Audi e-tron. Der man ikke kommer frem på de kjente dekkmerkene, med eller uten pigg, så kommer du garantert frem med Nereus 806. I tillegg er dekket slitesterke, det mykeste SUV vinterdekket i markedet, men også den eneste som er like myk i gummien når det en gang blir utslitt. Les mer om dekket her

Klikk på bildet under for å se dagens tilbud på absolutt beste vinterdekk som finnes til e-tron i dagens marked. Du bare MÅ se videoene som viser hva TeslaBjørn gjør med dette dekket på sin Tesla X P90D.

Nereus 806 vinterdekk er beste valg for Audi e-tron

PIGGDEKK TIL AUDI E-TRON VERSUS PIGGFRITT! HVOR MYE BEDRE ER NEREUS 806 I FORHOLD TIL GODE PIGGDEKK?

Etter å ha gjort mye sammenligninger og bygget mye erfaring sammen med kunder som tidligere har kjørt på pigg, kan vi være litt freidige og skryte litt. Nereus 806 er i de fleste situasjoner på vinterunderlag betydelig mye bedre enn piggdekk, og forskjellen øker kraftig etter hvert dekkene slites ned. Kanskje på en skøytebane og piggdekkene være litt bedre når piggene er nye og ikke brukt på asfalt overhodet,  men under alle andre mer relevante forhold, kan vi med sikkerhet si at Nereus 806 dekket gir betydelig bedre feste på vinterunderlag. Gummien har en shore (hardhet) på 64 som faktisk holder samme mykhet i hele levetiden. De fleste SUV piggdekk har forholdsvis hard gummi for å holde på piggene, og er omtrent like harde som sommerdekk. De mest anbefalte vinterdekkene har mange lameller, drenerende dekkmønster og myk gummi som ikke blir hardere etter noen år på veien.

Se video nedenfor når vi tester Nereus 806 mot Nokian pigg og piggfritt. Nereus og Nokian pigg har gått en sesong, mens Nokian R2 SUV er helt nye. Videoen begrunner hvorfor vi tilbyr bytterett på Nereus hvis man vil prøve dette fremfor pigg og andre kjente merker. Bytteretten gjelder innenfor en halv millimeter, så du kan kjøre ganske lenge og likevel angre og bytte til et annet dekk, og kun betale for mellomlegget. Arbeidet med ny montering spanderer vi. Det skjer ikke ofte.

 

Produktliste